Ustalanie cen w gastronomii
Zakładając własną restaurację, liczymy nie tylko na dużą ilość klientów, ale przede wszystkim na zysk. Aby go obliczyć i sprawdzić rentowność prowadzonego biznesu, należy zimną kalkulacją przeprowadzić analizę kosztów i z głową ustalać ceny.
Jeżeli prowadzimy lokal taki jak restauracja i praktycznie od pierwszego momentu widzimy wzrastającą popularność i dużą ilość zainteresowanych gości – można być z siebie dumnym. W praktyce jednak sporo czasu mija, zanim lokal zacznie stawać się popularny i generować zadowalające właściciela przychody.
W obecnych czasach zarządzanie lokalem gastronomicznym nie jest łatwe. Rosnąca konkurencja, coraz większa presja sprawia, że coraz trudniej jest podejmować trafne, marketingowe decyzje. Ważne jest więc zarządzanie gastronomią dokładnie spoglądać na koszty i oferować dobrą jakość za rozsądną cenę.
Cena – ważna, ale nie najważniejsza?
Klienci dużą uwagę zwracają na ceny. Jedak innej oczekują idąc do baru szybkiej obsługi, a inną – do ekskluzywnej restauracji. Ustalając ceny trzeba więc zwrócić uwagę nie tylko na koszty składników, obsługi i przygotowania, ale także na charakter lokalu i wizerunek, jaki chcemy kreować. Ważne są także promocje i sposoby na zachęcenie klienta do przyjścia do lokalu. Uczestnictwo w różnych przedsięwzięciach takich jak sponsoring lokalnych wydarzeń, udział w targach, czy dołączenie do portalu lokalnych zakupów grupowych może być dobrym pomysłem na zwiększenie swojej popularności.